Audyt kultury organizacyjnej
Po co?
Kultura organizacyjna powinna wspierać pracowników firmy w osiąganiu zamierzonych celów i być zgodna z oczekiwaniami interesariuszy (np. klientów, akcjonariuszy, otoczenia biznesowego itp.). Jednak nieraz, wręcz przeciwnie, stanowi poważną, gdyż nieuświadomioną przeszkodę.
Audyt ma za zadanie zdiagnozować aktualną kulturę organizacyjną firmy i uświadomić osobom zarządzającym, co należy w niej pielęgnować i wzmacniać, a co wymaga zmiany lub poprawy.
Jak?
Audytując kulturę organizacyjną Instytut Mukoid stosuje następujące narzędzia:
- serie kwestionariuszy
- grupy cross-fokusowe
- wywiady pogłębione
- obserwacja on the job
- analiza struktur i procesów
- analiza kluczowych dokumentów
Na życzenie klienta stosujemy także inne, zaawansowane narzędzia, takie jak:
- gry symulacyjne
- tajemniczy klient
- wideo rejestracja
- konstelacje korporacyjne
- badania 360
Co dostajesz?
Na zakończenie badania dostajesz Raport zawierający:
- wyniki badania – główne charakterystyki aktualnej kultury organizacyjnej
- wyniki badania – efekty, jakie ta kultura wywiera na istotne obszary funkcjonowania i wizerunku firmy
- wyniki badania – rekomendacje działań do podjęcia celem poprawy i/lub zmiany kultury organizacyjnej
UWAGA!
Nie zostawiamy Cię sam na sam z Raportem, lecz organizujemy spotkanie służące dokładnemu wyjaśnieniu jego wniosków i zaleceń oraz zbudowaniu realistycznego planu realizacji